söndag 31 januari 2010

Virkad muffins


Min systerdotter fick en leksaksspis i julklapp och jag tänkte att hon såklart måste ha lite saker att stoppa i ugnen. Virkade därför denna amerikanska muffins med glasyr på. Hoppas att hon gillar den!

Tyvärr virkade jag allt på frihand och skrev inte upp hur jag gjorde, så har därför inget mönster att dela med mig av. Jag började dock med botten, då jag gjorde en platt cirkel. Därefter gjorde jag en magisk ring som jag virkade runt, runt på tills den skulle svälla ut och bli större. Då virkade jag två fm i varje fm så att den blev vid. Efter det var det bara att virka runt tills det var dags att smalna av mot toppen. Glasyren är gjord av lm som jag sedan sydde på själva muffinsen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...