måndag 4 januari 2010

Pysselmöte

Satt och diskuterade med syster yster häromdagen, då hon kom på en finfin idé som vi ska försöka förverkliga när jag har flyttat - pysselmöte! En modifierad form av symöte alltså. Tanken är att man drar ihop ett gäng som har pyssel som gemensamt intresse. Alla behöver ju inte tycka om eller vara bra på samma saker, det är det som är själva grejen. Man ses förslagsvis en eller två gånger i månaden och turas då om att vara värd som står för dagens tema och bjuder på fika. Mötena gör att man delar med sig av sina pysselkunskaper och -idéer samtidigt som man umgås. Genialt! Ämnen som hittills kommit på tal är exempelvis virkning, stickning, luffarslöjd, vykortspyssel och decoupage.

3 kommentarer:

Katta sa...

Haha får man komma även om man inte pysslar? Jag bidrar med min underbara personlighet bara :D

Lillstrumpan sa...

Det är klart att du får! Fikasällskap funkar också :-D

Lovisa sa...

En sån bra ide! Den ska jag låna om det går bra för dig? Vilken mysig blogg du har med! I min stil och smak, med inredning, foto och virkade skapelser ^^ Lägger till dig direkt på min lista över alla fina bloggar :)

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...