tisdag 19 januari 2010

Register

Jag brukar försöka samla på mig lite pyssel- och inredningstips från olika tidningar och sätta in dem i en pärm. Den senaste tiden har samlingen växt en del och jag kände att det var dags att få lite ordning och reda. Bestämde mig därför för att fixa ett fint register till pysselpärmen.

När jag var klar insåg jag att jag inte längre kommer kunna använda plastfickor eftersom de sticker ut utanför registret. Attans! En del papper (från mammas veckotidningar till exempel) är så tunna och går lätt sönder. Jag löste det genom att sätta en bit tejp där jag skulle göra hålen, så blir det förhoppningsvis lite starkare. Nästa gång kommer jag dock att klistra fast tidningssidorna på ett annat papper, så slipper man göra hål mitt i ett mönster eller en beskrivning.

Slutligen - ett tips för alla pysslare! Tidigare har jag köpt dubbelhäftande tejp på Panduro och liknande ställen. Det är dock inte så mycket tejp på de rullarna och de tar därför slut snabbt. Min mamma tipsade mig om att Biltema (!) har bred dubbelhäftande tejp som är jättebra. Den innehåller så mycket som 15 meter och är 5 cm bred, så den ska väl räcka ett tag.. Eftersom den är så stor kan man dessutom klippa till en så stor bit som man behöver.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...