lördag 16 januari 2010

Virkad kanin - Hugo!

Idag har jag gått loss totalt på virkning, det är ju så kul! Glömde nästan att äta, haha.. Som jag nämnde häromdagen så var jag sugen på att virka arigururmis och idag gjorde jag slag i saken. Hittade en jättebra beskrivning på Stjernfalls blogg som jag följde. Eller i alla fall nästan..Jag insåg nämligen ganska snart att jag inte hade så mycket garn som behövdes till en så stor kanin, så jag tog mig friheten att minska mönstret lite. Det funkade fint och efter lite trixande blev jag nöjd. I mönstret fanns en blomma fastsydd vid örat, men när jag provade så blev det inte alls snyggt. Tog därför en rosett istället, det tycker jag blev sött. Vad tycker ni? Kommentera mera!

3 kommentarer:

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Söt den blev :) Och vad smart du löste det när du kom på att du inte hade tillräckligt med garn!

Trevlig lördagskväll :)

Martin sa...

Du är verkligen en riktig knåpare, den vart väldigt söt!

Madeleine sa...

Väldigt fin!! :)

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...