tisdag 5 april 2011

Symötestisdag. Färdiga vantar!


Lagom till det att våren anlände till Falkenberg blev mina vantar klara...Det är till och med för varmt att ha dem på när man cyklar! Men men, kvällarna är ännu inte speciellt varma, så de ska nog komma till användning innan oktober är här.

Jag fick ju en del tips på vantmönster sist jag frågade, men jag var så ivrig med att sätta igång så jag startade innan alla förslag kommit in. Tummarna på de färdiga vantarna blev inte jättefina, så nästa gång ska jag göra det enkelt för mig och sticka ett par lovikkavantar. Trots det är jag lite stolt över att jag fixade det. Jag kan sticka med strumpstickor, jag är inte rädd! :)

Nu är den stora frågan - ska jag låta dem vara så här enkla? Funderar lite på att brodera något på dem. Men i så fall vad?

3 kommentarer:

FarmorMormorA sa...

Ja men det där blev väl bra! Har stickat många par vantar men tycker fortfarande att tummarna kan bli ojämna.. Men övning ger färdighet :-) Jag skulle inte brodera dem.. Men det är ju olika på tycke och smak.

Jessica sa...

Det blev ju fina! Jag tycker att det är ganska skönt med enkla vardagsföremål som är till för att brukas.

Maja sa...

Hej!

Nu har jag äntligen tid att "gå rundan"! Vilken bragd! Häftigt att du stickat ihop ett par alldeles egna vantar. Hurra för det!!!

Hälsningar från Maja

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...