fredag 1 april 2011

En utmaning!


Jag har fått en utmaning av Lovisa! Hon har berättat 8 saker om sig själv och skickat vidare utmaningen till 8 andra bloggare, däribland mig. Nu är det min tur :)

• Jag har en magisterexamen i historisk arkeologi och skulle mer än gärna bli en museitant (minus girafförhängen och poncho).

• Min absoluta favorit är Sias chokladglass. Jag kan äta hur mycket som helst!

• Jag har ingen simultankapacitet överhuvudtaget. Speciellt inte när jag pratar i telefon, vilket gör att det ibland blir alldeles tyst i luren...Behöver jag säga att personen i andra änden brukar bli irriterad?

• När jag nattbadade i Thailand för några år sen blev mina kläder stulna. Tjuvarna hade dock varit generösa – de lämnade kvar ett långt linne och mina converseskor så att jag slapp gå i bara underkläder genom stan.

• Jag verkar aldrig kunna följa mönster och recept exakt utan måste alltid göra på mitt sätt. Det medför att det inte alltid blir som jag tänkt mig :)

• Jag har börjat utmana mig själv att göra saker som jag inte tror att jag kan. Det är både skrämmande och roligt! I sommar ska jag exempelvis vara med i en dramatiserad stadsvandring. Jag som inte kan skådespela!

• Min pojkvän och jag träffades på en dejtingsajt för två år sen. Vi har ett distansförhållande med 17 mil emellan, men jag hoppas på att vi snart kommer kunna flytta ihop.

• När jag var elva år klippte jag av håret från axellångt till ett par centimeter. Min bästis kallade mig Urban (då det var det fulaste namn hon kunde komma på). Jag kommer aldrig mer klippa mig kort!

Karina 6 år.


Karina 27 år

Jag skickar vidare utmaningen till:


3 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har jag skickat vidare utmaningen :)

Lovisa sa...

Kul!

Malin på pastill.nu sa...

Tack för utmaningen :-) Vad roligt att läsa mer om dig. Är precis likadan när det gäller mönster och recept, haha!

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...