lördag 16 april 2011

Nytt stickprojekt - barnkofta

Trots att jag inte är klar med de projekt jag har påbörjat kan jag inte låta bli att sätta igång med något nytt. Det är inte så kul att traggla samma tekniker jämt så jag försöker utmana mig själv emellanåt. För nån månad sen köpte jag ett par böcker med virk- respektive stickmönster. Allting är ju inte jättesnyggt, men det fanns en del fina barnkläder. Stickboken heter Sticka för fest och vardag och verkar ingå i någon slags handarbetsserie.Tur att man har syskonbarn så att någon får användning för mina alster!

I veckan tog jag en vårpromenad längs Ätran ner till stan för att inhandla lite garn. Valet hade nämligen fallit på en gräddvit kofta med blå-röda kanter. Eftersom jag ännu inte bestämt vem som ska få den brydde jag mig inte om att göra något stickprov. Det får bli den storlek det blir!


Mönstret är lite knepigt, men jag tror och hoppas att jag har gjort rätt. Annars blir det en Lillstrumpan-version av koftan! Vanligtvis kan man ju spana in bilden och på så vis se om man gjort rätt, men fotot är så liten att jag inte riktigt har koll på hur det ska vara. Än så länge stämmer det i alla fall med maskorna och ser helt okej ut!



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...