onsdag 27 april 2011

Bli en hjärtekattsvirkare!

Häromdagen fick jag ett intressant mail. Det var Therese Skarp som informerade om det nya projektet Hjärtekatten. Therese och hennes väninna Susanne vill göra någonting för hjärtsjuka barn och deras föräldrar. Planen är att 100 katter ska virkas och skänkas till behövande barn på Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus hjärtavdelning. Men det är ju lite svårt att få ihop 100 katter när man bara är två stycken, varav en virkkunnig... Därför behöver de hjälp!


Som hjärtekattsvirkare får man rabatt på garnet i en mängd olika butiker som listas på Hjärtekattens blogg. Jag ska vara med. Ska du?

2 kommentarer:

Pysselfarmor sa...

Japp Gnistan kissekatt är på gång.
Vilken färg tänkte du dig?

Ha en skön Valborg.

Lillstrumpan sa...

Jag tänker göra en i blått av ett garn jag redan har hemma. Får se när jag har tid att sätta igång, det är mycket på jobbfronten nu!

Tack detsamma!

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...