onsdag 13 april 2011

Hembakat

Det händer alltför sällan att jag unnar mig att köpa en tidning. Förra veckan kunde jag inte låta bli efter att på flera bloggar läst om tidningen Hembakat. Det bästa med mat- och baktidningar tycker jag är att man kan spara dem och ha som receptgömma. Man vet aldrig när man blir sugen på att prova något nytt! 

Jag har redan bakat Fruktbröd med frötopping (mycket gott!). Då det bara blev en limpa per sats passade jag på att fördubbla receptet och göra två på en gång. Den ena fick syster yster med familj. Det blev väldigt uppskattat och jag blev ombedd att gärna baka mer..bättre betyg kan man väl inte få?

Idag ska jag ge mig i kast med nästa recept från tidningen - Citrondrömmar! Det ska bli spännande att se om de blir godare än de vanliga.

Häromdagen hittade jag förresten ett par mattidningar också. För 1 krona styck! Det var Elle Mat & Vin från 2008 som de sålde på Kupan i Falkenberg. Jag hade dessutom turen att hitta två vårnummer, så i tidningarna fanns massor av påskinspiration. Jag är nöjd.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...