söndag 10 april 2011

Pyssel med lera

Förra onsdagen var det pysselworkshop för vuxna på Falkenbergs museum och jag hade förmånen att jobba. Även om jag agerade assistent fick jag tid att skapa lite själv. Dagens tema var att skapa med lera, så jag gjorde en skål. När kursledaren visade såg det väldigt enkelt ut, men när jag själv skulle försöka mig på det blev det minst sagt misslyckat. Jag tappade modet lite, men försökte ännu en gång med ny teknik. Då gick det bättre! Jag bestämde mig för att måla skålen med guldfärg. Den blev lite fulsnygg, eller hur? Kanske kan man ha flingsalt i den.



2 kommentarer:

Hanna sa...

Haha, Urban, sjukt kul!! Namn är världens roligaste, att du inte känner mig tillräckligt väl för att våga skriva det på bloggen! :) tycker guldskålen var fantakstiskt söt, inte alls fulsnygg, utan sötsnygg! Och så gillar jag dina hjärtgrytlappar! Och fantastiskt fina bokstäver din släkting broderat med, bulliga och fina! Har kompledigt idag och ska försöka komma framåt med klänningen, vill inte göra ngt annat roligt nu innan den är klar...:) Hoppas du har en bra dag kompis! Kranmar

Lillstrumpan sa...

Haha, ser framför mig hur du sitter och gapflabbar! Vad roligt att du gillar det jag gör :) Åh, det ska bli så spännande att få se klänningen på den stora dagen! Iiii, längtar! Sy lugnt ;) Kram!

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...