tisdag 26 april 2011

Symötestisdag - barnkofta tar form

Symötestisdag och jag har nästan inte hunnit handarbeta nånting! Jag hade storslagna planer på en massa fint påskpyssel som jag ville göra, men istället koncentrerade jag mig på att umgås med mina nära och kära. Plus att jag har jobbat litegrann. Den här veckan ska jag försöka hinna med lite mer, vi får se hur det går.


I vilket fall har jag hunnit göra några varv på barnkoftan jag började med för ett tag sen. Som ni ser på fotot så börjar bakstycket ta form! Det tar lång tid när garnet är så tunt och jag dessutom stickar mönster, men den ska nog bli klar tids nog. Det roliga med stickningen är att jag känner att jag hela tiden utvecklas och lär mig något nytt! Häromveckan lyckades jag förresten hitta en extremt pedagogisk tutorial över hur man stickar flätor. Den var så bra att inte ens jag tyckte att det såg så speciellt svårt ut! På samma sida finns en beskrivning över hur man stickar muscher. Så gulliga!

4 kommentarer:

eddy sa...

å vad härlig den ser ut att bli=)

FarmorMormorA sa...

Vad fint mönstret på koftan ser ut att bli. Och tack för länken på muscherna, har letat bra beskrivning på det.

Unknown sa...

Det ser ut att bli mycket fint. Nä man hinner inte alltid handarbeta. Det finns andra saker att göra som att gå ut i solen och njuta.

Birgitta sa...

Ser jättefint ut! Tack också för dina fina hänvisningar. Jag stickade flätor för många, många år sedan och det var jätteroligt när man lyckades. Jag är ju 100% virkerska och kanske 15% stick...

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...