tisdag 15 mars 2011

Symötestisdag! Virkat hjärta till toalettdörren.

Min toalettdörr var tidigare alldeles tråkig och dötrist...men nu är den alldeles, alldeles underbar! Nä, jag bara skojar. Men lite roligare är den nu! Jag virkade två likadana hjärtan efter ett mönster av Bella Dia. Det är skrivet på engelska, men helt otroligt pedagogiskt med bilder och därmed inte alls svårt att följa om man inte tidigare virkat efter engelska mönster.


När båda hjärtanen var färdigvirkade sydde jag ihop dem och stoppade i lite bomull så att det skulle bli lite "bulligt". Så här i efterhand skulle jag nog valt en tunnare virknål så att bomullen inte syns igenom så mycket, men jag är nöjd ändå. Naturligtvis kan man använda hjärtat till en massa andra saker, Bella Dia hade ju till exempel gjort en fin hjärtgirlang!


Inspirerad av förra veckans tema på symötet (korsstygn) har jag en liten plan på vad jag ska pyssla ihop för att ytterligare piffa till den tråkiga dörren. Vad det blir får ni förhoppningsvis se nästa vecka!

9 kommentarer:

Klockarbarn sa...

Fint, Jag har också ett virkat hjärta som hänger i toadörren. Mitt är naturvitt och hänger i den gamla dörrens STORA nyckel. Jag har en sån där gammal dörr med fönster och lås med nyckel. Det blir i alla fall lite trevligare med ett hjärta håller jag med om.

Lillstrumpan sa...

Då är din dörr lite finare än min! Hemma hos mig behövdes verkligen ett lyft...

eddy sa...

supergulligt!

Unknown sa...

Väldigt sött hjärta. Jag har inget som pryder toadörren här hemma. Kanske ska fixa något litet? Hmmm....

Gela sa...

Fint hjärta. Nåt som skulle kunna pryda min toa dörr med. Ha en fin kväll/Gela

Krisses hantverk sa...

Fint.

Ann-Marie sa...

Gulligt!

Fia sa...

Det räcker inte med ett hjärta för att vår toadörr ska bli fin, men hjärtat var fint.

Maja sa...

Hej!

Virkade hjärtan är så fint! Roligt att göra och fint som prydnad... Blir spännande att se vad du ska korssytgnspyssla för något;)

Hälsningar från Maja

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...