söndag 13 mars 2011

Bloggtips

Jag får ganska ofta idétorka när jag ska laga mat, vilket brukar resultera i att man lagar något som man redan ätit hundratals gånger..Ibland får jag för mig att googla och hittar då något smaskigt som man inte prövat innan. Nu har jag hittat en bra matblogg också! Den heter Min goda sida och i den tipsar Camilla om allt ifrån bakverk som kakor, bröd och tårtor till lagad mat som grytor, skaldjursrätter och gratänger. Mums! Där kommer jag att hämta inspiration i fortsättningen.

Förresten pågår just nu en tävling. Jag ska inte själv delta, men jag kan ju tipsa andra!

Den här gången består min utmaning i att med hjälp av en bakmaskin från Philips ordna ett kafferep! Tävlingen startar måndag 7/3 och sedan har man tre veckor på sig att baka:
- 1 Tårta
- Vetebröd
- 7 sorters småkakor (alternativt byta ut två kaksorter mot muffins eller maränger)
Alla inlägg i den här tävlingen kommer jag att spara i den nya kategorin "Det här trodde du aldrig om en bakmaskin".


Men. Jag behöver DIN hjälp. Vinnaren i tävlingen får nämligen en extra bakmaskin att skicka till den läsare som tipsat om sitt bästa kakrecept!! :) Kakan kommer såklart vara en del av kafferepet ;-) Så skynda, skynda - jag vill ha massor av recept på kafferepskakor skickade till c_bergstrand@hotmail.com, märk gärna mailet med "Bakmaskin".

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...