torsdag 24 mars 2011

Korsstygnsprojekt

Nedan får ni ett litet smakprov på vad jag pysslar med just nu. Jag kan säga så mycket som att det kommer bli en form av skylt, men slutresultatet får ni vänta ett tag till på. Att sy bokstäver tar ju inte jättelång tid, men nu ska jag göra en slags bård runt om och jag gissar att det kommer ta ett tag.


För något år sen hade jag min senaste korsstygnsperiod och då gjorde jag bland annat en kul tavla, men den har ännu inte fått någon plats i mitt hem. Är lite sugen på att hänga upp den i köket, men nu är jag osäker på var jag har lagt den...Under ungefär samma tid sydde jag ett hushållerskeförkläde (efter att ha blivit inspirerad av Alva i Madicken) med mina initialer i korsstygn. Mamma fick då agera modell :)

Faktum är att jag har flera projekt på gång just nu, vilket gör att jag pysslar lite här och lite där..Ingenting blir klart!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...