torsdag 20 januari 2011

Non stop-kakor

Det var ett tag sedan jag bakade smarriga kakor, så nu kände jag att det var dags! Jag kände för att experimentera lite och svängde därför ihop en deg med lite av varje. Det fick bli non stop-kakor! Så här gjorde jag:

Sätt ugnen på 175 grader. Blanda 150 g margarin med 1,5 dl socker. Tillsätt 2 msk sirap och 1 ägg. Blanda 1 tsk bakpulver och 1 tsk vaniljsocker med 4,5 dl vetemjöl. Rör i mjölblandningen. Täck en plåt med bakplåtspapper och forma sedan bollar av degen. Platta till bollarna och lägg på önskat antal non stop på kakorna. Grädda mitt i ugnen i ca 9 minuter (eller tills kakorna fått lite färg).




Självklart har jag på mig det snygga retroförklädet när jag bakar!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...