tisdag 18 januari 2011

Femtimmarskoftan

När jag surfade runt på lite olika bloggar hittade jag den här supersöta koftan! Den kallas för femtimmarskoftan eftersom det går så snabbt att sticka den. Det är ett amerikanskt mönster som Anna på kyrkkaffebloggen översatt till svenska. Hos Husmorsskolan kan man även gå med i syföreningen där man denna vecka stickar just denna kofta.

Bild lånad från kyrkkaffebloggen
Koftan är så fin! Eftersom den inte är speciellt stor går det heller inte åt speciellt mycket garn, bara cirka 1 hg. Men det bästa av allt är nog att den kan stickas på två stickor och i ett enda stycke. Det är ju genialt och något som förmodligen passar mig. Nu kliar det i fingrarna efter att få prova! Synd bara att det är en bebiskofta, jag vill ju ha en i min egen storlek..

Dessvärre håller jag på med flera olika projekt samtidigt nu, vilket medför att ingenting blir riktigt klart = lite bloggtystnad emellanåt. Håll ut, snart är nog alla projekt färdiga!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...