onsdag 11 maj 2011

Tyll ska bli underkjol

På pingstafton ska jag på bröllop och då vill man ju självklart vara lite extra fin. Jag har beställt en klänning på ebay som jag hoppas passar. Då jag är osäker på hur mycket vidd det är i själva kjolen bestämde jag mig för att köpa en bit tyll när mamma och jag var i Borås i helgen. Av tyllen ska jag sy en slags underkjol med resår i midjan. Den kan jag sedan använda på flera av de kjolar som hänger i garderoben. Det kommer bli så snyggt!


Har någon av er något tips på hur jag ska göra för att tyllet inte ska bli så obehagligt att ha närmast kroppen? Kan man kanske låta en liten bit av linningen hänga ner? Kan tänka mig att det blir lite obehagligt annars.

1 kommentarer:

Biggan sa...

Åh - det kommer att bli jätte-kvinnligt och fint med tyllen!
Men du borde ha något mjukt så inte resårtyllen börjar skava hmmm...
Ska själv på bröllop till midsommar. Temat är svart och rosa (!).
Tänker ha en svart outfit och en rosa sjal som avslutas med pärlor, silvermetall och hjärtan i dito...

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...