onsdag 10 november 2010

Cake pops!

Nu har jag också hakat på trenden med cake pops. Det är ju så roligt att baka när man får dekorera och greja! Som vanligt kunde jag inte hålla mig till receptet, så jag gjorde mitt eget:

Mixa ett paket Ballerina kladdkaka i en matberedare (stavmixer funkar också, men det är svårare). Blanda i 1/2 dl vaniljkesella och 3 msk florsocker. Forma smeten till bollar och trä upp dem på små pinnar. Lägg pinnarna i frysen i ca en timme. När ca 5 min återstår av frystiden kan du börja smälta 150 g vit choklad. Rulla sedan cake popsen i lite strössel av valfritt slag. Ställ dem i en skål med socker eller liknande och förvara kakorna kallt.



4 kommentarer:

Emmas husbestyr sa...

Åh, så gott det är med cakepops! Ska minsann göra en sats imorgon. ;) Mina ugglor hittade jag på en loppis här i Jönköping för ett tag sedan. De är tyvärr inte märkta med något, så jag vet tyvärr inte var de kommer ifrån. Men de är hemskt söta och snälla. ;)

Lotta sa...

Wow vad cooolt!!! Har aldrig sett såna förut :) Jättemysig blogg du har!

Lillstrumpan sa...

Åh, då måste du prova! De är farligt goda.

Malin på pastill.nu sa...

Ja visst är det roligt, och gott! Vilka fina saker du stickar, gillar tröjan längre ner på sidan.

Jag har köpt ugglorna på http://www.tinaglitter.se/ (under vintage)

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...