fredag 10 december 2010

Dörrkrans av buxbom

Då jag de senaste dagarna sett så många fina dörrkransar blev jag inspirerad att göra en själv. Förra året köpte jag en halmstomme på en julmarknad, det är verkligen perfekt att ha som mall. Min syster hade en så fin krans gjord av buxbom och därför frågade jag mamma om hon visste var man kunde få tag i det. "I trädgården!" svarade hon då. Perfekt! Jag åkte dit och hämtade några kvistar och satte mig sen på golvet i lägenheten (!) och pysslade ihop den. Eftersom jag tycker att buxbomen är så fin i sig valde jag att bara dekorera med tomtarna (som är köpta på Ikea, 10 st för 20 kr har jag för mig) och några kanelstänger, samt det rutiga snöret som den hänger i. Jag är nöjd!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...