torsdag 26 november 2009

Uppsala Ekeby-assietter

Så, då var det dags för lite loppisfynd igen! Min mormor hade såna här assietter och när jag blev lite äldre insåg jag att jag tyckte de var riktigt snygga. När jag så hittade tre stycken på en loppis så kunde jag såklart inte hejda mig! De var av tefatsmodell och lite större än vanliga kaffefat, vilket jag tyckte var väldigt praktiskt. Tyvärr är de tydligen ovanligare, för jag fick stora problem med att hitta likadana i samma storlek. Det hela slutade med att vän som jobbar på auktionsfirma hade fått syn på såna assietter när hon jobbade och bestämde sig då för att köpa dem till mig. Snällt! De var dock av mindre modell, men det gör inte så mycket eftersom jag nu har ca 8 stycken av de små.

1 kommentarer:

Katta sa...

Jättefina! Heja loppisfynd :-)

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...