torsdag 22 september 2011

Vintagestickning

När jag för en tid sedan kikade i en tidning hos min pojkväns föräldrar hittade jag ett så fint vintagemönster på en stickad 60-talströja. Det var Allers som hade rotat i arkiven och delat med sig av några olika mönsterskatter som de uppdaterat något så att de ska passa 2000-talskvinnor. Tidigare hade de även publicerat en 40-talskofta och en 50-talströja som också var jättefina. Tyvärr fanns de tidningarna inte kvar, så jag fick nöja mig med 60-talströjan.


I förrgår tog jag så fram mönstret och kikade på det igen. Då hittade jag en liten ruta där det stod "Missade du våra två första stickmodeller i vintagestil? Ingen fara, maila eller ring så skickar vi mönstret!". Nu var det ett bra tag sen jag rev ut mönstret ur tidningen och jag tänkte att det kanske var försent att få tag i dem. Men för säkerhets skull skickade jag iväg en liten förfrågan. Tänka sig, jag fick svar efter bara någon timme! Med mönster och allt. Tack Ann-Kristin på Allers, du gjorde min dag!


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...