onsdag 13 juli 2011

Mmm, kräm

Nu så här under sommaren när alla bär börjar mogna inser jag hur mycket jag har kvar från förra sommarens plockning. Eftersom jag tycker det är så kul, mysigt och rogivande att ge mig ut i skogen för bärplockning vill jag ju inte gå miste om det. Därför måste jag varje år, ungefär vid den här tiden, rensa i frysen...en angenäm uppgift, måste jag säga! De senaste dagarna har det blivit mycket kräm. Björnbärskräm, jordgubbskräm, blåbärskräm...Det är perfekt till kvällsmat om man har tröttnat på de sedvanliga mackorna och yoghurten. Dessutom är det busenkelt! Jag brukar aldrig följa något recept, men gör ungefär så här:
  • Koka upp bären tillsammans med lite vatten i en kastrull.
  • Tillsätt lite saft (jag brukar ta den sort som för tillfället råkar stå i kylen).
  • Blanda ut lite potatismjöl med vatten och tillsätt lite i taget under omrörning.

    0 kommentarer:

    Skicka en kommentar

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...