onsdag 20 oktober 2010

Ännu en mössa

Min arbetskamrat följde processen med min förra mössa och tyckte då att den såg fin ut. Jag erbjöd mig därför att virka en till henne också, vilket hon nappade på. Hon hade önskemål om att den skulle vara gammelrosa eller lavendelblå, i övrigt fick jag fria händer. I förra veckan hittade jag garnet easy från Sandnesgarn. Det är av merinoull, vilket gör det väldigt mjukt och skönt! När jag var klar med själva mössan hade jag lite garn över och tyckte dessutom att den såg lite trist ut. Jag har länge velat göra snygga virkade blommor, men aldrig lyckats. Den här gången gav jag mig dock tusan på att det skulle bli bra! Jag vet inte riktigt om den motsvarar mönstret, men jag tycker att den blev helt okej. För säkerhets skull fäste jag den bara med en säkerhetsnål ifall hon inte skulle tycka om den. I nästa vecka blir det leverans, håll tummarna!


Mönster på virkade blommor finns bland annat på Drops design.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...