söndag 2 oktober 2011

Kaffeburk

Ni som följer bloggen har säkert upptäckt att jag är lite av ett kakburksfreak. Hittar jag en fin burk till ett vettigt pris så kan jag inte motstå den, de brukar liksom kalla på mig från hyllan...Nu senast besökte jag Agape i Falkenberg och sprang då på den här tjusiga kaffeburken. För 20 kronor blev den min!


Den har till och med instruktioner för hur man brygger det bästa kaffet: 

"Använd en ren kaffepanna. Mät både vatten och kaffe. Rör ner mannagrynsmalet kaffe i kallt friskt vatten så hinner kaffets goda smakämnen dras ut under uppvärmningen. Låt brygden sjuda upp - men inte stå och koka. Klara med lite kallt vatten och låt kaffet stå och dra 4-5 minuter. Håll alltid kaffepannan ren!"


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...